UB-akademiet: Innovasjon og kreativ metode
Fra idé til produkt: Hvordan bli helt rå på innovasjoner?
UB-akademiet arrangerer kurs for vgs-elever med ungdomsbedrift i Akershus!
Hvem kan søke? Produktutvikler,
produksjonsansvarlig og bærekraftansvarlig
Innhold
Hva skal til for å arbeide mot en god og suksessfull innovasjon? Er det bare den geniale idéen? Eller ligger det mer arbeid bak et slikt innovasjonsarbeid?
I dette kurset ser vi på hvordan man arbeider med utvikling av nye produkter innen FMCG-bransjen (FMCG = fast moving consumer goods), som mange finner i dagligvarehyllene i butikk. Vi berører temaer som trendanalyse, forbrukerinnsikt og kreative metoder, kvantitativ research og strategisk analyse - alt for å finne frem til et bra produkt som folk kunne tenke seg å kjøpe i butikken.
Deltagerne vil få en kombinasjon av faglig påfyll, samt opplæring i hvordan skrive ut gode konseptskisser.
Om kursholder
Aina Hagen har over 30 års erfaring med innovasjon og markedsføring. De siste 5 årene har hun også hatt ansvar for bærekraftsarbeid og ser at dette i stor grad knyttes opp mot gode innovasjoner. Aina Hagen har erfaring fra disse merkevarene som hun har arbeidet med: Hatting, Yoplait, Bremykt, Nutrilett, Sanasol, Godt&Blandet og Fox/Nox.
I tillegg til ny kunnskap vil du få mulighet til å bygge nettverket ditt på tvers av skoler i Akershus.
Det er et begrenset antall deltakerplasser, og du søker om plass ved å skrive et enkelt motivasjonsbrev.
Dato: Mandag 17. november
Tid: kl. 09.00-11.30
Sted: Schweigaardsgate 4, Oslo
Søknadsfrist: 31. oktober 2025
Aina Hagen



